Werken bij, Bartosz

Voor diegene die onze brandmovie gezien hebben, komt onderstaande tekst vast en zeker bekend voor. De voice over vertelt namelijk waar Bartosz voor staat en waar wij als organisatie in geloven. We sluiten af met de slogan: ‘Improve your Best’. Want dat is wat we met elkaar willen bereiken. Maar wat bedoelen we hier nou eigenlijk mee? In deze eerste blog uit een reeks van vier vertel ik jullie wat Improve Your Best voor mij persoonlijk betekent, hoe ik dit probeer waar te maken binnen Bartosz, en hoe Bartosz als organisatie ‘het beste verbeteren’ waarmaakt.

“De wereld is kleiner, slimmer en meer verbonden dan ooit. Een inspirerende plek, waar ICT een geweldig middel is om mensen en bedrijven vérder te brengen. Toch geloven we dat een eenzijdige focus op eentjes en nulletjes échte kwaliteit in de weg staat. Wij zijn Bartosz! Een grensverleggend groeiplatform waar talent de ruimte krijgt vanuit een unieke mentaliteit: work hard, play hard. Bartosz… Improve your best!”

"Het beste verbeteren betekent continu je grenzen opzoeken. Keep testing your limits!"

Competence

Improve your best heeft alles te maken met verbeteren. Voor mij persoonlijk betekent ‘het beste verbeteren’ continu je grenzen opzoeken en kijken waar je jezelf nog verder op kunt ontwikkelen. Keep testing your limits! Jezelf blijven verbeteren kan waargemaakt worden door steeds weer nieuwe kennis tot je te nemen en eigen te maken. Bij Bartosz wordt er daarom veel aandacht besteed aan Competence. Jaarlijks worden er verschillende opleidingen, leertrajecten en kennisevents georganiseerd. Bijna iedere avond is er wel een training of andere meeting op kantoor en medewerkers kunnen hier ongelimiteerd gebruik van maken. Mijn advies is dan ook om dit te doen en iedere maand aan een kennissessie deel te nemen of een training te volgen. Op die manier kun je je kennis verbreden en werken aan je technische en persoonlijke ontwikkeling. De markt is ook continu in beweging en dus moet je je als software tester blijven verdiepen in nieuwe tools, technieken en andere testtrends. Stilstaan is achteruitgang!

Marktwerking

Jezelf kunnen verbeteren zit hem ook in het signaleren bij de klant welke kennis en kunde er nodig is en hier vervolgens op acteren, samen met Bartosz. Een mooi voorbeeld is Agile Requirements Designer. Deze vrij nieuwe tool maakt het mogelijk om geautomatiseerde testscrips te laten generen vanuit het functionele model dat je samen met je Business Analist en je Product Owner samenstelt. Bij een grote klant werd deze tool onlangs geïntroduceerd en Bartosz heeft naar aanleiding daarvan een Competence leergang ontwikkeld waarin testconsultants leren hoe deze tool werkt. Bij de klant worden er nu workshops gegeven om dit breder uit te rollen voor testers en business analisten.

Ondanks dat Bartosz veel kennis en kunde in huis heeft, zoeken we continu naar mogelijkheden om onze horizon te verbreden. Daarmee streven we naar het beste willen blijven verbeteren en kunnen we ons onderscheiden van de concurrenten. Als medewerker voel je je betrokken omdat er input wordt gevraagd en ideeën met betrekking tot persoonlijke ontwikkeling ook daadwerkelijk opgepakt geworden. Improve your Best wordt dus waargemaakt door goed te kijken naar de markt en op basis daarvan het opleidingsaanbod samen te stellen.

Motiveren en enthousiasmeren

Nu kun je denken dat het beste uit jezelf halen, en jezelf continu verbeteren, iets is wat je zelf moet doen. En dat het dus je eigen verantwoordelijkheid is. Dat is voor een groot gedeelte waar, maar ik vind dat er ook een belangrijke rol is weggelegd voor de werkgever. Iedereen bij Bartosz wordt gemotiveerd en geënthousiasmeerd om te leren en te blijven leren. Tijdens je jaarlijkse beoordeling wordt er gekeken naar de toekomst en welke opleidingen het beste passen in het komende jaar.

Op die manier maakt Improve Your Best echt onderdeel uit van de bedrijfscultuur. Omdat alle medewerkers er belang aan hechten en er ook echt daadwerkelijk mee bezig zijn.

Wil je weten over Improve Your Best? Lees dan ook de blog van John, Nandenie en Koen.

Bartosz Brandmovie
Kennismaken met Bartosz kan in iets meer dan één minuut. Bekijk hier onze merkfilm.

Wil je ons nieuwste Paarsz magazine per post ontvangen? Laat dan je gegevens achter.

Ontwerp zonder titel (19)

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Mijn Paarsz