Werken bij, Bartosz

Bartosz is zeer actief in de bancaire sector. Zo zijn wij trots op onze samenwerking met ABN AMRO. ABN AMRO speelt in op de veranderende markt en dus op de eveneens veranderende behoeften van klanten. Van mobiel bankieren tot klant worden met een selfie, van Apple Watch-technologie tot betalen met je smartphone: allemaal digitale innovaties die ABN AMRO als bank ontwikkelt. Onze testconsultants leveren een bijdrage aan het ontwikkelen van nieuwe producten en het veilig en bereikbaar houden van de diensten van ABN AMRO. In deze ‘Mijn Klant & Ik’ vertellen Annelies Diepering (Engineering Lead, ABN AMRO) en Kamiel de Boer (klantmanager, Bartosz) hoe zij de handen ineen steken om de kwaliteit van de producten en diensten te bewaken.

Annelies over Kamiel

Hoe is de samenwerking met Bartosz tot stand gekomen?

Toen ik op zoek was naar een partij met expertise op het gebied van testen in een Agile omgeving, werd ik door een scrum master geattendeerd op Bartosz. Tijdens het eerste gesprek maakte ik niet alleen kennis met een manager van Bartosz, maar ook met twee testconsultants. Daardoor kreeg ik gelijk al een gevoel bij de organisatie; een goed beeld van wat ik kan verwachten van een samenwerking.

Hoe ziet jullie samenwerking eruit?

Heel prettig! Er is openheid en er wordt meegedacht over wat ik vraag, wat er achter mijn vraag zit en wat daar dan bij past. Daarnaast vind ik het heel erg fijn dat ik écht alles kan vragen aan Bartosz. En er vervolgens goed gekeken wordt of en hoe dat mogelijk gemaakt kan worden.

Hoe herken je de Bartoszian in Kamiel?

Kenmerkend aan Kamiel – en eigenlijk aan alle Bartoszians waarmee ik werk of gewerkt heb – is dat hij verder kijkt dan alleen testen en de harde technische kant daarvan. Daardoor bereik je makkelijker wat je hoopt te bereiken met testen, namelijk kwaliteit. Kwaliteit bereik je door testen, maar vooral ook doordat de mensen in je teams zich verantwoordelijk voelen voor die kwaliteit. Daarbij is het belangrijk dat ze ook weten voor een gedrag ze moeten vertonen om die verantwoordelijkheid te nemen.

200121 – Mijn Klant en Ik – ABN AMRO-2

Kamiel over Annelies

Hoe ziet jullie samenwerking eruit?

ABN AMRO en Bartosz delen dezelfde visie op kwaliteit en hoe deze binnen software ontwikkeling op het juiste niveau kan worden gebracht. Dat maakt dat we naast de sociale klik, elkaar ook snel inhoudelijk weten te vinden. We vinden kennisontwikkeling belangrijk en delen kennis, onder andere door presentaties te geven, zo blijft ABN AMRO op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het testvak. Andersom leren onze testconsultants ook van ABN AMRO en gebruiken ze deze kennis bijvoorbeeld voor onze exploration tracks en Bijtanken bij Bartosz presentaties.

Wat is jouw toegevoegde waarde voor Annelies?

Het ontwikkelen van goede en robuuste software, wordt het best gedaan door teams die gezamenlijk kiezen voor kwaliteit. Bij Bartosz noemen we dit soort teams ‘Quality infected teams’. Onze consultants voeren software testen uit en kijken daarnaast proactief naar hoe de samenwerking binnen het team verbeterd kan worden. Zo zijn onze consultants goed in het beantwoorden van vragen als: ‘Welke onderdelen van de software moeten er (geautomatiseerd) worden getest?’ En, ‘Welke efficiënte keuzes worden daarbij gemaakt?’

Wat maakt ABN AMRO een leuke klant?

Annelies heeft een heel duidelijk doel voor ogen, en dat is ABN AMRO beter maken. Die passie merk je als je met haar in gesprek bent. Ik vind het leuk om met zo iemand te werken. Daarnaast spreekt ze uit dat ze vertrouwen heeft in onze consultants en dat wordt erg gewaardeerd. De ‘improve your best’ mentaliteit van Annelies past perfect bij mijn eigen mentaliteit.

Schrijf je in voor
de nieuwsbrief

werkenbij overall

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Mijn Paarsz