Werken bij, Bartosz

Betrokken medewerkers voelen zich meer verbonden met de organisatie, hebben meer plezier in hun werk en zijn loyaler en productiever. Bartosz probeert er daarom álles aan te doen om medewerkers betrokken te houden. Maar, wat betekent betrokkenheid voor onze consultants? Hoe betrokken voelen zij zich? En, wat is er eventueel nodig om dit te verhogen? Om hier een antwoord op te krijgen, besloten we het gesprek aan te gaan en het de medewerkers zélf te vragen. In deze blog vertellen we je over het hoe en waarom van ons medewerkersbetrokkenheid onderzoek.

Kwalitatief onderzoek

Als organisatie kun je alleen succesvol zijn door voortdurend vinger aan de pols te houden: wat gaat goed en wat kan er beter. Dit doen we door veelvuldig persoonlijk contact met de medewerkers, maar ook door het uitvoeren van interne onderzoeken. Om meer inzicht te krijgen in de medewerkersbetrokkenheid hebben we de afgelopen periode een kwalitatief onderzoek uitgevoerd door 25 medewerkers (20% van het totaal) uitgebreid te interviewen. Er is bewust gekozen voor persoonlijke interviews zodat er goed doorgevraagd kan worden en de inbreng van de geïnterviewden maximaal is. De geïnterviewde medewerkers zijn geselecteerd op basis van onder andere leeftijd en aantal jaar in dienst. Het onderzoek is uitgevoerd door een externe deskundige samen met een consultant van Bartosz zelf.

DEF! INFOGRAPHIC MEDEWERKERSBETROKKENHEID (29.7 x 45 cm)

Betrokkenheid voor iedereen anders

Hoewel de één zich vooral betrokken voelt als er veelvuldig persoonlijk contact is met de manager, draagt voor een ander de hoeveelheid uitjes en events bij aan de betrokkenheid. En waar voor de één de mate van betrokkenheid bepaald wordt door het contact met collega’s onderling, is het voor de ander belangrijk dat hij of zij ideeën kan aandragen en gehoord wordt. Kortom: wat betrokkenheid is en – vooral – waaruit betrokkenheid blijkt, is voor iedereen anders. Met het onderzoek hebben we inzicht gekregen in de (persoonlijke) betekenis van betrokkenheid. Wat betekent betrokkenheid voor jou? Wat maakt dat jij je meer of minder betrokken voelt bij Bartosz?

“Als organisatie kun je alleen succesvol zijn door voortdurend vinger aan de pols te houden: wat gaat goed en wat kan er beter.”

Ideeën en initiatieven vanuit de werkvloer

Bij Bartosz staan we altijd open voor ideeën en initiatieven van medewerkers. Onder andere hebben we daarvoor Bartosz Labsz in het leven geroepen. Het medewerkersbetrokkenheid onderzoek had daarom niet alleen als doel om de mate van betrokkenheid vast te stellen. Ook wilden we inventariseren welke goede ideeën medewerkers zelf hebben op dit gebied. Wat kan Bartosz volgens hen doen en/of organiseren om de betrokkenheid te vergroten? Door goed te luisteren naar de ervaringen, meningen en behoeftes van medewerkers, hebben we concrete actiepunten kunnen definiëren waar we de komende periode mee aan de slag gaan.

Wil jij meer weten over onze visie en initiatieven om medewerkers te betrekken bij de organisatie? Laat dan van je horen!

Wil je ons nieuwste Paarsz magazine per post ontvangen? Laat dan je gegevens achter.

Ontwerp zonder titel (19)

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Bijtanken bij Bartosz

Data & Testen

Mei14

Bij onze klanten komen we op verschillende manieren in contact met data. Hoe ga je als tester om met de (technische) uitdagingen die hierbij komen kijken? En wat voor impact heeft deze dataficatie op onze fysieke leefomgeving?

 

Mijn Paarsz