Bartosz

Begin dit jaar hebben we bekendgemaakt dat Bartosz een tweede vestiging gaat openen in de regio Den Haag. De afgelopen maanden zijn we op zoek gegaan naar het pand dat voldoet aan al onze wensen. En het is ons gelukt! We konden uit een groot aantal panden kiezen, maar de keuze was heel snel gemaakt: Bartosz opent haar tweede vestiging in Het Nieuwe Kantoor (HNK) op de Oude Middenweg in Den Haag. Hoe is de zoektocht verlopen? En wat zijn dan die wensen waaraan dit prachtige kantoorpand voldoet? Je leest het is deze blog.

Wonen en werken in de regio

Een tweede vestiging openen, dat doe je niet zomaar. Daar hebben we goed over nagedacht. Net als over de locatie. Want de voornaamste reden om een tweede kantoor te openen in de regio Den Haag is dat maar liefst 35% van onze medewerkers in de provincie Zuid-Holland woont. Daarnaast hebben we steeds meer klanten, en dus werk, in deze regio. Vorige jaar alleen al heeft Bartosz 10 aanbestedingen gewonnen, voornamelijk van Ministeries gevestigd in Den Haag en omgeving. Wonen én werken in dezelfde regio is niet alleen wat we ambiëren, maar wat we ook echt mogelijk maken voor Bartoszians. Met deze nieuwe vestiging hopen we een nóg aantrekkelijkere werkgever te zijn en gaan we een ontmoetingsplek creëren voor software testers in de regio. Om onze eigen mensen te faciliteren, maar ook om nóg meer testers aan ons te binden. Daarom kiezen we ook voor een volwaardig kantoor met alle faciliteiten die daarbij horen. En niet voor een kleine regionale dependance.

Wensen en eisen ten aanzien van nieuwe locatie

De locatie was dus snel bepaald. Maar dan: waar moet het kantoorpand aan voldoen? Allereerst moet de bereikbaarheid goed zijn. We willen een pand dat ligt in de buurt van de snelweg, waardoor we bijvoorbeeld niet nog eerst een half uur door het centrum van de stad hoeven te crossen om er te komen. Maar ook een goede bereikbaarheid met het openbaar vervoer is belangrijk. Dus bij voorkeur een kantoorpand met een trein- of metrostation op loopafstand. Verder moet er voldoende parkeergelegenheid zijn. Zodat bij een klantevent of maandmeeting iedereen makkelijk zijn auto kwijt kan. Daarnaast willen we, net als in Veenendaal, een duurzaam pand met energielabel A. Goed voor het milieu, en wel zo prettig in het gebruik. En wat we heel belangrijk vinden, is de uitstraling. Het nieuwe kantoorpand moet er uitnodigend uitzien, er moet een goede sfeer hangen waar je je meteen thuis. Een prettige omgeving waar je graag komt. Daarbij gaat onze voorkeur uit naar een kantoorverzamelgebouw: een ontmoetingsplek voor meerdere organisaties. Dit zorgt voor reuring maar ook kun je elkaar opzoeken en samenwerken. Dat is wat Bartosz namelijk graag doet!

Liefde op het eerste gezicht

Met een makelaar hebben we 15 verschillende kantoorpanden bekeken in de regio Den Haag. En de keuze was heel snel gemaakt: het allereerste pand dat we bezochten, namelijk het HNK op de Oude Middenweg. Dat voelde zo goed, dat daarna eigenlijk alles tegenviel. De concurrerende panden waren ofwel wat ons betreft te gedateerd of verouderd van binnen, of de ligging was niet ideaal, bijvoorbeeld op een afgelegen industrieterrein. Bij het HNK dacht ik direct: dit is het! Dit voelt des Bartosz. De bereikbaarheid is goed met een ligging direct aan de A4 en met tramhalte en metrostation Den Haag Forepark op steenworpafstand. Er is ruim voldoende parkeergelegenheid. Het is een nieuw, modern pand met energielabel A. Maar vooral: de uitstraling is top! Het ziet er echt leuk uit en als je binnenloopt voel je je meteen welkom. Op de begane grond is een mooie receptie en een leuke koffiebar waar je ook een broodje of salade kunt eten. Verder zijn er op de begane grond verschillende zitjes gecreëerd voor algemeen gebruik. Hier kun je met je laptop werken, een overleg plannen of een sollicitatiegesprek voeren. Ook zijn er mooie trainingsruimtes waar je als huurder gebruik van kunt maken. Perfect voor ons. Onze ruim 500m2-tellende vloer op de tweede verdieping sprak meteen aan. Ruim, licht en van alle gemakken voorzien. Toen we het pand voor de tweede keer bekeken was het goede gevoel er opnieuw. Een unaniem besluit: hier gaat Bartosz haar tweede vestiging openen!

1 Bartosz; 2 vestigingen

Hoe nu verder? Het huurcontract is inmiddels getekend en we focussen ons nu op de indeling en inrichting van de vloer. Samen met een architect en een aannemer gaan we aan de slag om de vertrouwde ‘look-and-feel’ van Bartosz in Veenendaal óók in Den Haag te realiseren. Zodat het een Bartosz-eigen plek wordt waar iedereen zich thuis voelt. We realiseren een volwaardig Bartosz kantoor waar, net als in Veenendaal, straks trainingen, meetings en klantevents worden georganiseerd. Het wordt 1 Bartosz, met 2 vestigingen. We zijn met z’n allen één club, maar wel met twee locaties waardoor klanten en medewerkers Bartosz meer in de regio kunnen ontmoeten.

Opening

We streven er naar om op 1 juni te openen. En daar gaan we absoluut op een leuke manier aandacht aan geven. Houd onze website, LinkedIn- en facebookpagina goed in de gaten voor de vorderingen. En wellicht de aankondiging voor een Open Huis. Want we nodigen je straks graag uit om een kijkje te komen nemen.

Poll

Naar welke Bartosz vestiging gaat jouw voorkeur?

Bekijk resultaten

Schrijf je in voor
de nieuwsbrief

Bartosz_Header_004

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Mijn Paarsz