Bartosz

De testwereld is een kennisintensieve bedrijfstak. Als testconsultancy organisatie hebben we de ambitie om vóórop te lopen in ons vakgebied. We spotten, adopteren, innoveren en delen de nieuwste trends en ontwikkelingen. Dit doen we door het bezoeken van conferenties, ongelimiteerd te trainen, presenteren op events, het schrijven van blogs en het organiseren van inhouse-kennissessies. Dit alles met maar één doel: een significante bijdrage leveren aan de ontwikkeling van ons vakgebied. Ons streven is om thought leader te zijn in de testwereld. Wat dit voor ons betekent en hoe we er invulling aan geven, leg ik uit in deze blog.

Waarom thought leadership?

Claimen dat je thought leader bent in je vakgebied, dat is niet niks. Voor Bartosz is thought leadership dan ook niet zozeer een claim, maar een streven dat verweven zit in alles wat we doen. We opereren in een zeer kennisintensieve bedrijfstak. Weinig sectoren zijn zo dynamisch en veranderlijk als de IT-branche. In dit speelveld kun je er als organisatie voor kiezen om simpelweg mee te bewegen en bij te blijven. Onze strategie is om nét dat stapje extra te zetten. Om vóórop te lopen en impact het hebben in ons vakgebied. Om altijd het beste te verbeteren, oftewel Improve your best.

Waarom streven we hiernaar? Omdat we voor onze klanten werken aan complexe IT-vraagstukken, nieuwe productontwikkeling en innovatieve technologie. Ons doel is om daadwerkelijk waarde toe te voegen op het gebied van softwarekwaliteit voor deze klanten. Ook voor onze medewerkers is dit streven van belang. Onze verantwoordelijkheid als werkgever is dat medewerkers niet alleen vandaag beschikken over een hoogopgeleid profiel met actuele kennis, maar ook over vijf jaar.

Om onze klanten optimaal te bedienen, moeten we trends en ontwikkelingen binnen ons vakgebied als één van de eerste herkennen. Vervolgens is het onze taak om deze kennis eigen te maken, te innoveren én onze medewerkers mee te nemen in ontwikkelingen door middel van training, opleiding, coaching en begeleiding. Het continu opdoen en delen van (nieuwe) kennis, kunde en ervaring binnen Bartosz en bij onze opdrachtgevers – en daarmee ook extern gezien worden als autoriteit – is ons bestaansrecht.

“Bartosz heeft de ambitie om vóórop te lopen in ons vakgebied. We spotten, adopteren, innoveren en delen de nieuwste trends en ontwikkelingen.”

Hoe geven we invulling aan ons thought leadership?

 Spotten

Het begint met het spotten en ontdekken van trends en ontwikkelingen en het opdoen van nieuwe kennis. Daarvoor bezoeken we onder andere jaarlijks meerdere nationale en internationale conferenties en vakinhoudelijke events. Zo brengen onze medewerkers een bezoek aan de Agile Testing Days, Robocon, AutomationSTAR en de TestNet events. Ook ons innovatieplatform Bartrosz Labsz speelt een belangrijke rol in het signaleren van trends in de markt. Die verkennen we door te pionieren: wat is nog onontgonnen gebied? Waar kunnen we innoveren? Geen kant-en-klare oplossingen maar experimenteren, durven en ontdekken. Ook werken we voor innovatieve opdrachtgevers, waar we iedere dag in aanraking komen met nieuwe technologieën, tools en systemen.

Adopteren én innoveren

De volgende stap is het adopteren en eigen maken van de nieuwe kennis die we in het wild opdoen. Bij Bartosz werken getalenteerde medewerkers met veel kennis, maar die kennis moet wel up-to-date worden gehouden. Dit doen we door medewerkers ongelimiteerd trainingen te laten volgen. En met ongelimiteerd bedoelen we zonder trainingsbudget of andere beperkingen. We bieden een uitgebreid aanbod van (in-company) trainingen, e-learnings, certificeringen en coaching. En blijkt dat er Bartoszians behoefte hebben aan een bepaalde training, dan stellen we een groep samen en kunnen we snel van start. We stimuleren onze mensen om ook daadwerkelijk gebruik te maken van het aanbod. En dagen ze uit om zichzelf continu te verdiepen en verbreden.

Belangrijke kanttekening bij het adopteren van nieuwe kennis, is dat we deze kennis niet klakkeloos overnemen. We denken zelf na over ontwikkelingen of bijvoorbeeld nieuwe tools. We onderzoeken, vergelijken, experimenteren en bediscussiëren. Om vervolgens te kunnen innoveren. Zoals een thought leader in onze ogen hoort te doen. Niet alleen een ontwikkeling signaleren, maar ook een richting en visie bepalen. Zo ontwikkelden we onder andere ons eigen Quality Infected Teams gedachtengoed, de Test Automation Roadmap, onze invulling van de rol van Quality coach en een workshop over de toepassing van ChatGPT.

“Wat maakt Bartosz dé thought leader? Ik denk dat we bovengemiddeld vaak publiceren en spreken op conferenties. Maar naast de frequentie, doen we het ook gestructureerd.”

Delen

En dan misschien wel de belangrijkste taak voor een thought leader: het delen van kennis. Dit doen we zowel intern als extern. Met collega’s, toekomstige collega’s, klanten, zzp’ers, of andere relaties in de breedste zin. Eigenlijk met iedereen die in ons speelveld acteert. Vooral aan het extern delen besteden we bovengemiddeld veel aandacht. Omdat dit tevens de bewijslast is voor onze thought leadership ambitie. We vinden het fijn om de buitenwereld deelgenoot te maken van de kennis die we opdoen. Dit doen we allereerst door het schrijven van blogs voor onze eigen website, en publicaties voor externe media. Bovendien bundelen we eens in de zoveel tijd onze beste artikelen in ons eigen magazine Paarsz. Daarnaast bezoeken we niet alleen conferenties en events, we spreken er ook. Ons doel is om minimaal op drie grote events per jaar een vakinhoudelijke presentatie te verzorgen. Bovendien organiseren we drie keer per jaar ook onze eigen inhouse-kennissessie, genaamd Bijtanken bij Bartosz. Als thought leader nemen we dan anderen – van klanten tot toekomstige medewerkers – aan de hand mee in de ontwikkelingen die we zien en eigen hebben gemaakt. Ook brengen we met onze Bijtank-sessies mensen uit het vak met elkaar in contact. Bijtanken bij Bartosz is daarmee uitgegroeid tot een platform waar mensen elkaar kunnen ontmoeten, met elkaar van gedachten kunnen wisselen en van elkaar leren.

  

Wil jij uitgedaagd worden om uit je comfortzone te komen. Wil jij aan de hand meegenomen worden in de ontwikkelingen en uitdagingen in het testvak en jezelf verbreden? Wil jij werken bij de thought leader in software testen? Dan ga ik graag vrijblijvend met je in gesprek!

 

Wil je ons nieuwste Paarsz magazine per post ontvangen? Laat dan je gegevens achter.

Ontwerp zonder titel (19)

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Bijtanken bij Bartosz

Data & Testen

Mei14

Bij onze klanten komen we op verschillende manieren in contact met data. Hoe ga je als tester om met de (technische) uitdagingen die hierbij komen kijken? En wat voor impact heeft deze dataficatie op onze fysieke leefomgeving?

 

Mijn Paarsz