Bartosz

Duurzame dienstverlening: al sinds de oprichting in 2007 een belangrijke pijler binnen onze bedrijfsvoering. En momenteel belangrijker dan ooit. Bij Bartosz staan onze mensen centraal. Maar niet alleen willen wij het beste voor onze medewerkers, ook voor onze klanten én de samenleving. Duurzaam ondernemen is niet iets wat je ‘zomaar’ doet, het is onderdeel van een integrale visie. Het zit daarmee in ons DNA en vormt de basis van wie we zijn. Wil je weten hoe? Lees dan verder!

Arbeidsomstandigheden medewerkers

Een duurzame dienstverlening wordt verleend door tevreden medewerkers die zich verbonden voelen met een organisatie. Wij geloven dat alleen gelukkige medewerkers écht van duurzame waarde voor een bedrijf zijn. Daarom besteedt Bartosz bovengemiddeld veel aandacht aan het creëren van duurzame arbeidsomstandigheden voor de medewerkers. Denk daarbij aan een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere een leaseauto, collectieve pensioenregeling, winstdeling, onkostenvergoeding, premievrije ziektekostenverzekering en een bedrijfsfitness abonnement. In de eerste eeuw na Christus schreef de Romeinse dichter Juvenalis niet voor niets: “Een gezonde geest in een gezond lichaam”. Maar duurzame arbeidsomstandigheden houdt ook het investeren in het faciliteren van een goede thuiswerksituatie en het creëren van een duurzame leercultuur in. Zo kunnen medewerkers bij Bartosz ongelimiteerd trainingen en opleidingen volgen en deelnemen aan Bartosz Labsz: het kloppende hart van onze innovaties waar álle creatieve en out-of-the-box-ideeën ontstaan. Naast kennisontwikkeling, vinden we vooral ook kennisdeling van belang. Dit doen we door middel van publicaties op onze blog en het spreken op of zelf organiseren van vakinhoudelijke events. En last – but not least – verstaan wij onder duurzame arbeidsomstandigheden ook werkplezier. Work hard, play hard. Dat wil zeggen samen successen vieren en investeren in teambuilding.

Relatie met opdrachtgevers

Van onze duurzame dienstverlening profiteren onze klanten en opdrachtgevers. Bartosz hecht waarde aan duurzame klantrelaties. Waarbij we streven naar kwaliteit en samenwerkingen voor de lange termijn. Belangrijk voor ons is wederzijds vertrouwen, maar ook betrokkenheid, luisteren en meedenken. Alleen wanneer de klant zich begrepen en vertrouwd voelt, kun je samen nadenken over de toekomst. In de verschillende ‘Mijn klant & ik’ artikelen lees je hoe onze klanten aankijken tegen Bartosz en de samenwerking.

"Duurzaam ondernemerschap draait onder andere om het steeds kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden en het op zoek zijn naar manieren om de organisatie te verbeteren."

Impact op milieu en maatschappij

Duurzaam ondernemen zit ‘m natuurlijk ook in het reduceren van onze impact op het milieu en de samenleving. Dit doen we onder andere met kleine zaken, zoals het stoppen met plastic waterflesjes en het daarvoor in de plaats aanbieden van een Dopper en het recyclen van onze koffie-cups. Maar vooral verminderen we de impact op het milieu door een duurzaam mobiliteitsbeleid. Zo stimuleren we het rijden van elektrische of hybride leaseauto’s. Een collega wordt namelijk ‘beloond’ wanneer hij of zij voor een zuinige auto kiest, omdat ons leasebudget inclusief een brandstofvoorschot is. Bij een zuinige auto blijft er meer van het budget over om aan de auto te besteden. Ook kan een overschot uitbetaald worden. Naast een leaseauto, kan iedereen binnen Bartosz ook een NS-business card krijgen om zo het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren. En wist je dat we een CO2-challenge georganiseerd hebben onder de medewerkers? Hiermee maakten we medewerkers bewust van hoe groot hun CO2-footprint is en daagden we hen uit om ons wagenpark CO2-neutraal te laten worden. Enerzijds door zuiniger te rijden, anderzijds door de uitgestoten CO2 te compenseren middels het planten van bomen met behulp van Trees for All.

Maatschappelijke betrokkenheid geven we tenslotte concrete invulling door het jaarlijks ondersteunen van goede doelen. Mensen die minder bevoorrecht zijn bieden wij graag een helpende hand. Dit doen we niet alleen door een financiële bijdrage te leveren, maar ook door dit te koppelen aan een fysieke bijdrage of inspanning. We hebben bijvoorbeeld al geld ingezameld voor Kika, Make a Wish, Tour for Life en BikevoorParkinson.

Anticiperen op veranderende omstandigheden

Duurzaam ondernemerschap draait verder om het steeds kunnen aanpassen aan de veranderende maatschappij en omstandigheden en het op zoek zijn naar manieren om de organisatie te verbeteren. De coronacrisis is daar een mooi voorbeeld van. Door het thuiswerkadvies van de overheid zijn we op zoek gegaan naar alternatieve manieren om elkaar te ontmoeten en in contact te treden. Van een maandelijkse wandeling met de manager bij de consultant thuis tot aan een digitale schilderworkshop, Christmas Drive Thru en Bartosz stappenteller challenge. Ontzettend leuk om te merken dat niet alleen wij als management, maar al onze collega’s het thema duurzame dienstverlening ademen!

Wil je ons nieuwste Paarsz magazine per post ontvangen? Laat dan je gegevens achter.

Ontwerp zonder titel (19)

Werken bij Bartosz?

Vincent Verhelst

Geïnteresseerd in Bartosz? Dan ga ik graag met jou in gesprek. We kunnen elkaar ontmoeten met een kop koffie bij ons op kantoor. Of tijdens ontbijt, lunch, borrel of diner op een plek die jou het beste uitkomt. Jij mag het zeggen.

Bijtanken bij Bartosz

Data & Testen

Mei14

Bij onze klanten komen we op verschillende manieren in contact met data. Hoe ga je als tester om met de (technische) uitdagingen die hierbij komen kijken? En wat voor impact heeft deze dataficatie op onze fysieke leefomgeving?

 

Mijn Paarsz